Spelenderwijs datamanagement verkennen met Datapoly

datapoly

Wat begon als een wild idee is nu werkelijkheid. Vandaag is het spel Datapoly gelanceerd. Met dit spel maak je spelenderwijs kennis met de dynamiek en uitdagingen van datamanagement.

Organisaties willen wendbaarder worden en meer informatie gestuurd werken. Naast een goede data architectuur is datamanagement een randvoorwaarde voor informatie gestuurd werken.

Dat is makkelijk gesteld. Dat gaat niet vanzelf. De uitdaging is je management mee te krijgen en je collega’s die al op onderdelen van datamanagement actief zijn.

Het Datapoly spel is gebaseerd op het vier kwadrantenmodel van Ronald Damhof, een ideaal hulpmiddel voor het bespreekbaar maken van datamanagement. Als variant op Monopoly reis je langs de kwadranten en met de algemeen fonds en kanskaarten wordt je geprikkeld. Met de inzet van Datacoins werk je aan business value.

Datapoly is uitermate geschikt voor informatie voorziening professionals en hun directe (interne) klanten. Het helpt je in het professionaliseren van je dienstverlening. Ideaal voor workshops voor het aanwakkeren van bewustzijn of als energizer in een CxO overleg.

Vandaag is met gepaste trots het eerste exemplaar aan Ronald Damhof overhandigd.

Deel dit bericht en maak kans op een eigen exemplaar! Een tweetje naar @dataliberator daarna volstaat.

Het is maar een spelletje…

ronald-damhof-datapoly

6 gedachtes over “Spelenderwijs datamanagement verkennen met Datapoly

  1. Data wordt ook wel ‘het nieuwe zwarte goud’ genoemd. ​Het is overal aanwezig en wordt gebruikt voor alles: van de dagelijkse processen waarmee we klanten bedienen, tot bron voor analyses in rapporten en nieuwe marktinzichten. Omdat data steeds meer een cruciale rol speelt, is het van wezenlijk belang dat hier goed mee om wordt gegaan en eruit wordt gehaald wat er in zit. Gedeeld op LinkedIn

    1. Hallo Chris,

      Het spel is onderdeel van onze dienstverlening en te bestellen in de vorm van een workshop. Deze workshop bestaat uit een intake voor het afstemmen van het deelnemersveld, het spel introduceren en spelen, de discussie begeleiden en een outtake waarin de opgedane inzichten gerapporteerd worden. In totaal beslaat het 4 dagdelen die we aanbieden voor een bedrag van 2.950,– Euro (ex BTW). Na de workshop kan je het spel behouden en verder toepassen binnen je eigen organisatie. Kan dit interessant zijn? Wellicht heb je een ander idee voor toepassing. Ik verken graag wat je zoekt. Je kan mij bereiken op 0653156269. of rkok@scamander.com

Plaats een reactie